Shabab Pharma Forums
هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.

خاص بطلبة صيدلة طنطا

الرئيسيةالبوابةأحدث الصورالتسجيلدخول
Our Group

ماذا فعلت فيك الاورجانك..؟؟!! Pharma10

ماذا فعلت فيك الاورجانك..؟؟!!

2 مشترك
كاتب الموضوعرسالة
$Moon Feeling$
صيدلي شغااال
صيدلي شغااال
$Moon Feeling$

النوع : انثى
المساهمات : 113

ماذا فعلت فيك الاورجانك..؟؟!! Empty
مُساهمةموضوع: ماذا فعلت فيك الاورجانك..؟؟!!   ماذا فعلت فيك الاورجانك..؟؟!! Emptyالخميس يناير 14, 2010 4:54 am

بسم الله الرحمن الحيم..
السلام عليكم ورحمة الله وبركاتة..
ازيكم يا مغلوبين على امركم من البرنسيسة..انا عارفه من كتر ما الواحد قرف تلاقية بيعمل تصرفات غريبة كده..اورجانك باه...فانا من كتر ما هيست عايزاكم
تشوفواباه اخري مع الاورجانك وصل لايه...الاول فعلا لوكانت الامتحانات رجلا لذبحتة..المهم وانا قاعدة بذاكر كانت في معادلة مش عايزة تثبت...فاندمجت معاها اوي وفوقت بعد ما خلصت التفاعل لقيت نفسي مشحونة بايونات وحاجات من دي..لقيت نفسي كاتبة الكلام ده بدون ما احس عشان افهم نفسي ..الاول هو مضمون التفاعل بيوضح ان الاستر بيجد صعوبة انه يحضر او يتحضر من acidفاكرينها ولا ايه..عموما انا هاشرحالكم يمكن تيجي في الامتحتن ولا حاجة تفتكروني وتدعولي وانا عمالة اشرح لنفسي كتبت كده..بس مش تتضحكوا ولا تتريقوا عليا ..دي اورجانك باه..يعني حدث ولا حرج..
((بصي باه ياستي..حطي في بالك دايما ان الاستر عنده مشكلة عصيبة مع aحتى الان مش عافين يحلوها سوى وهي انه مش بيعرف يتحضر منه زي الناس ولا بيعرف يرجعلة زي الناس..قوليلي لية باه ياستي..؟؟هاقولك من عنيا لانة ببساطة بتقابلة مشكلة اثناء التحضير منه والحق يقال مشكلتين..ايه هما باه..؟؟مش هاقولك عشان سبق وشرحتهالك من شوية..واللبيب بالاشارة يفهم..نخش باه على اللي بعده..لية مش بيعرف يحضرة زي المخاليق الطبيعية..وارجع واعيد واكرر تاني عشان التكرار بيعلم الحماير..نو سوري اقصد الشطاراللي زيك طبعا يا سرورتي((اللي هو انا طبعا..اصلي بحب ادلع نفسي شوية وانا بذاكر..لعلة يطمر بس))بيقولك ان الاستر لما يجي يعملمفروض انه يتحول لaبس للسف الشديد ده مش بيحصل..لا ده بيدخل في موال تاني ملهوش اول من اخر وقصتة طويلة بس سهلة اسمهاsaponificationاوbase bromoted hyd of esterبس لازم يتفهم..ولو مش عايزة تفهمية براحتك اللي بياكل على ضرسة بينفع نفسة...
وبرده انا اتنيلت شرحتهولك قبل كده فمش شغلانةباه وربنا يستر..انت عارفة لو نستيها تاني هاقطع خبرك من الحياة قبل ما تروحي تمتحني..))وبكده اكون خلصت التفاعل..
شفتوا باه الاورجانك عملت فيا ايه..والله المجانين في نعيم...
يا ريت اسمع منكم اية اللي حصلكم منها..؟؟!!!
على ريشة
صيدلي أستااذ
صيدلي أستااذ
على ريشة

النوع : ذكر
المساهمات : 746

ماذا فعلت فيك الاورجانك..؟؟!! Empty
مُساهمةموضوع: رد: ماذا فعلت فيك الاورجانك..؟؟!!   ماذا فعلت فيك الاورجانك..؟؟!! Emptyالثلاثاء يناير 19, 2010 11:59 pm

نخليها عقاقير
انا حاسس انى احوليييييييييت وعاوز انام
:ma: :ma: :ma:

ماذا فعلت فيك الاورجانك..؟؟!!
صفحة 1 من اصل 1
 مواضيع مماثلة
-
» ماذا فعلت اليوم لتفتخر به غدا...؟!!!!!!!
» ماذا تفعل؟
» رايك ف امتحان الاورجانك
» ماذا تفعل لو؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
» ماذا تنتظر ؟