Shabab Pharma Forums
هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.

خاص بطلبة صيدلة طنطا

الرئيسيةالبوابةأحدث الصورالتسجيلدخول
Our Group

مشاركة الفتيات في المنتديات  :: حوار - صفحة 2 Pharma10

مشاركة الفتيات في المنتديات :: حوار

hamlit71
Mahmoud Ageez
kreaz
ph.miro
dr.m
Dr.lobna
m7md 3bd elrazik
crystalshining27
Ahmed Badr
13 مشترك
انتقل الى الصفحة : الصفحة السابقة  1, 2
كاتب الموضوعرسالة
Ahmed Badr
Supervisor
Supervisor
Ahmed Badr

النوع : ذكر
المساهمات : 381

مشاركة الفتيات في المنتديات  :: حوار - صفحة 2 Empty
مُساهمةموضوع: مشاركة الفتيات في المنتديات :: حوار   مشاركة الفتيات في المنتديات  :: حوار - صفحة 2 Emptyالثلاثاء ديسمبر 01, 2009 8:53 pm

تذكير بمساهمة فاتح الموضوع :

دا حوار دار بينا عند أ / مجدي بينا كلنا
أدار الحوار حبيبي :: محمود عجيز ( فكرة و تقديم )
محمود عجيز :: إيه رأيك يا أ/مجدي في إن فتاه تشارك في المنتدي وبدون دبلوماسية أو تجميل كلمات ؟؟
أ / مجدي :: المشاركة في حد ذاتها مش عيب لكن اللي يحدث من وراء ذلك أنا شايفه غلط سهل جدا أن الفتاه تدخل وتشارك في الموضوع وهي تاركه إنطباع إنها إنسانة محترمة ومتربية وصعب أن حد ينال منها بأي طريقة ودا طبعا بحافظها علي طريقة كلامها بدون ميوعة وربنا تعالي قال في كتابه العزيز " فَلَا تَخْضَعْنَ بِالْقَوْلِ فَيَطْمَعَ الَّذِي فِي قَلْبِهِ مَرَضٌ "
ولما سألني محمود جاوبت عليه ::
المشاركة في حدود الادب والدين ومش لازم تظهر كل المميزات وتكون ردود بعضهم بطريقة غير الواقع يعني عدم التجمل وكل واحد يبقي بطبعيته وميكونش فيها اي شئ خارج والبنت مش تنسي إنها بنت

كمل أستاذ مجدي وسأل محمود :: إن بتحترم البنت اللي بتشارك في المنتديات والدردشة ؟؟
جاوب محمود :: انا شايف إن الحمد لله فيه شخصيات كتير محترمة وتحس بصدق إنهم أخوات ليك وبالردود والمشاركات المحترمة والفعالة بتدل ولو بجزء عن شخصية اللي بيرد بس برده أنا مش بحكم علي الإنسان من خلال عدة مشاركات من وراء جهاز كمبيوتر بيقعد يعدل ويشوف هو هيرد ودا رد عام لكل اللي بيشاركوا في كل المنتديات لكن الحمد لله عندنا هنا في المنتدي العديد من الشخصيات المحترمة أوىى
وعقبت أنا علي محمود وقولتله :: أن في نااس كتير من اللي بتدخل علي الشات بتدخل لأغراض تانية
محمود كمل وقال كل واحد ليه وجهة نظره لكن انا شايف إنهم لو بيكلموا في الدراسة وكده عااادي
كملت أنا وقولتله دا نفس رأي بس أنا قصدي علي اللي بيدخل لحاجات تانية إنت فاااهم بئي يا حودة

وكمل سيف المحيط وسأل محمود :: تقول إيه بقي للي بيدخل للأغراض التانية دي ؟؟
رد محمود :: قال رسول الله صلي الله عليه وسلم { إنما الأعمال بالنيات ولكل امرئ ما نوى }

سأل محمود سيف المحيط :: تعمل إيه لو خطبت إنسانة وطلعت بتشارك في المنتديات وكده ؟؟
رد سيف المحيط :: أنا موافق بس زي ما إحنا قولنا تكون مشاركتها وكلامها في حدود الأدب
عقب استاذ مجدي لو سألت أي حد في الجيل دا هيجاوب كده لأن خلاص نص البنات علي النت والباقي مستني النت يحمل
كمل محمود وقاله "" مع لينك أنت واااااااصل "

كاتب الموضوعرسالة
hamlit71
Moderator
Moderator

المساهمات : 483

مُساهمةموضوع: رد: مشاركة الفتيات في المنتديات :: حوار   مشاركة الفتيات في المنتديات  :: حوار - صفحة 2 Emptyالخميس ديسمبر 03, 2009 8:29 pm

جزاكي الله كل خير
الابنة العزيزة /the dreamer
اشكر ليكي سعيك في التهدئة دي وده ليس بغريب على ابنتي الخلوقة الرائعة
جعله الله في ميزان حسناتك
Mahmoud Ageez
Administrator
Administrator
Mahmoud Ageez

المساهمات : 1147

مُساهمةموضوع: رد: مشاركة الفتيات في المنتديات :: حوار   مشاركة الفتيات في المنتديات  :: حوار - صفحة 2 Emptyالخميس ديسمبر 03, 2009 9:13 pm

the dreamer كتب:
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
بعد إذنكم يا جماعة أنا رديت فى التوبيك دة لما لقيت التوبيك سخن أوى
المهم قبل ماتكلم
أولا: يريت قبل ما أى حد يتعصب من التوبيك يقرأ التوبيك دة اللى كنت منزلاه قريب بعنوان سوء الظن بالناس
ودة اللينك بتاعة
سوء الظن بالناس

ثانيا: أنا عن نفسى كأحد فتيااااااااااااااااات المنتدى مش شايفة التوبيك فيه أى حاجة
أبى العزيز أ. مجدى وأخوانى الكرام اللى كانوا مع المستر فى الحوار تكلموا عموما عن المنتديات العامة وعندما تحدثوا عن منتدانا خاصة مدحوا فى كل ممن هن فيه
وأنا عن نفسى قرأت التوبيك قبل ما أى حد يرد ومتعصبتش يعنى ولا رديت بالذم أو المدح مع إنى أنا من فتياااااات المنتدى وإن كان لى بعض الردود المستفزة أحيانا ومع ذلك ماتعصبتش ولا أى حاجة حصلت
إن كان أحد أخواتى فى المنتدى تعصبت من التوبيك فأنا بذكرها بقول الله تعالى ( وليعفوا وليصفحوا ألا تحبون أن يغفر الله لكم )
ودة كلة كان وسوسة شوشو
إستعيذوا بالله من الشيطان الرجيم واستهدوا بالله وياريت مفيش أى حد يزعل من أخوه أوأخته
و بذكر أخواتى و صديقاتى وأؤكد صديقاتى بعدم التعصب أو خلافه
وبعدين الكلمة اللى أقولها تتنفذ يا بت إنتى وهى أنا ماما سلااااااااااااااااام يا حلوات
وأتأسف أخيرا بعد كل الإعتذارات التى قدمها أ. مجدى وأخى الكريم محمود عجيز
وإن شاء الله مفيش أى زعل بعد كدة خااااااااااااااااالص وياريت بقى أى حد عندة كلمة زركاه يكظم غيظه ويعفو عننا ونقفل الزعل دة
خااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااالص
يا رب أكون قدرت أهدى الموضوع
وفى الاول و الآخر إحنا كلنا صيادلة إخوات
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

ياااااااااااااااااااه الحمد لله وجهة نظر صحيحة وهو دا كان المقصوووود
لو قلت 100 كلمة شكر والله مش هتكفي إعجابي بالرد العقلاني دا
جزااااك الله كل خير
وعلشان الرد دا والله خلاااااااااااااااص مش هنقدر نتلكم وهنحذف الموضوع
وإبه صحيح اللينك دا بنعمل دعايا للموضوعات هنا أوكي ههه
https://shababpharma.ahlamontada.com
Ahmed Badr
Supervisor
Supervisor
Ahmed Badr

المساهمات : 381

مُساهمةموضوع: رد: مشاركة الفتيات في المنتديات :: حوار   مشاركة الفتيات في المنتديات  :: حوار - صفحة 2 Emptyالخميس ديسمبر 03, 2009 9:15 pm

جزاك الله كل خير يا دكتوره اسماء وشكرا ليكى تهدئه الموقف وفهمك الصحيح للموضوع

مشاركة الفتيات في المنتديات :: حوار
صفحة 2 من اصل 2انتقل الى الصفحة : الصفحة السابقة  1, 2
 مواضيع مماثلة
-
» انفلونزا المنتديات.......
» أنواع من الفتيات .......لا يتزوجهن الرجال.
» اسرار الفتيات من حرفها الاول .....
» احذروا من هذه الأعمال يا أخوانى ممن هم أعضاء المنتديات
» المجلس الأعلى للأزهر يقرر منع الطالبات والمدرسات من ارتداء النقاب داخل فصول الفتيات